DreamON Toptan Satış Dağıtım Merkezleri
1974’te başladı macera diye sözlerine başlayan Finans ve Yönetim’den sorumlu 40 yaşındaki Özgür Karuserci ve Pazarlama ve Satışlardan sorumlu 38 yaşındaki Onur Karuserci beraber firmanın yönetim kurulu üyeliği görevini sürdüren Karuserci kardeşler, sözlerine “DreamON, o zamandan beri farkındalık algısıyla büyümesini asla durdurmadı” diye devam ettiler. DreamON hızlı büyümenin her zaman sürdürülebilir büyüme anlamına gelmeyeceğinin daima farkında olmuştur. İlk başlarda DreamON büyümesini yavaş ve emin adımlarla gerçekleştirmiştir; merkezini ilk 55m2’lik mağazasından 350m2’lik bir mağazaya 1991 yılında aktarmış ve daha sonra çeşitli adımlarla 2000 yılı ortalarında 1.250 m2’lik binasına taşımıştır. 2012 yılında tamamlanmış olan 7 katlı 3.000 m2’lik binasıyla Türkiye’deki en büyük gelinlik showroom/dağıtım merkezi ile muhtemelen Avrupa ile Ortadoğu’nun da en büyüklerinden birisi haline gelmiştir.
Bu adımlar ve başarılar tam anlamıyla DreamON’un olumlu büyüdüğünü gösteren simgelerdir. Şu sıralar DreamON dağıtım operasyonlarının düzgün ve etkili şekilde çalıştığından emin olmak için rakipsiz bir showroom ağına geçiş yapmaktadır. Dağıtım merkezlerimiz vasıtasıyla DreamON gelinlikleri, Gaziantep’teki 1.100 m2’lik üretim tesisinden sürekli olarak müşterilerimize gönderilmektedir.
DreamON showroom’ları aynı zamanda doğrudan tüketicilere (son kullanıcılara, çoğunlukla gelin olacaklara) ve butik mağazalara satış yapan türde perakende ve dağıtım merkezleri olup, üretim tesisinden gelen ürünlerin Türkiye ve yurtdışında her konumdaki son kullanıcılara ulaşmalarına imkan sağlamaktadırlar. Dolayısıyla DreamON dağıtım merkezlerinde üç tip operasyon gerçekleştirilmektedir: gelinlere satış yapmak, mağazalara satış yapmak, ve aynı zamanda DreamON’un satış şubesi ve ofisleri işlevi görmek. DreamON ayrıca güvenebileceği bir “Franchise” uygulamasına sahiptir.
Franchise bağımsız mülkiyeti olan ve işletilen bir şirket olarak, ürünleri kabul edilen kurallar çerçevesinde satın alıp müşterilerine satmaktadır.
Basitçe anlatacak olursak: Franchise bir butik mağaza gibi belirli bir kâr üzerinden malları satmaktadır. Esas fark şu ki, franchise profesyonel bir şekilde çalışır, Türkiye ve uluslararası bazda DreamON imajından faydalanır, kurumsal promosyon girişimleri ve reklam kampanyaları sayesinde kâra geçer ve sonuç olarak DreamON’un genel bütünü kapsayan başarı öykülerinden yararlanır.
Türkiye’deki dağıtım merkezleri, gelinlik sektöründe DreamON’un getirdiği yeni bir fikre dayanmaktadır. Amaç DreamON ürünlerini müşterilere ve son kullanıcılara, yakın mesafeden faydalanarak daha hızlı ve daha düşük fiyata taşıyabilmektir. DreamON dağıtım merkezlerinin müdürleri zaten dağıtım işinde başarılı olan uzmanlardır ve özgeçmişleri düğün alanındaki satışlarla ilgili çeşitli iş tecrübelerini kapsar.
Ayrıca müdürlerimiz ve franchise şirketlerimiz gelinlik gibi özgün bir iş alanındaki sorumlulukları başarıyla yerine getirmeye yetecek operasyonel becerilere sahiptir. Örneğin, finans ve işletme yönetimi becerisi ve tecrübesi ile “arka uç” işlerini (depo kurulumu ve organizasyonu, nakliye gönderme ve alma, müşteri servisleri vs.) halledebilme yeteneği gerekmektedir. Tabi ki bu arka uç işlevleri devamlı takip edilmektedir ve pek çok durumda doğrudan DreamON merkezi tarafından idare edilmektedir.
Dağıtım merkezi genel tüketicilerin aksine kurumsal müşterilerle ilgilenen bir hizmet işletmesidir. DreamON müşterilerin ihtiyaçlarını anlamakta ve onlara nasıl iyi hizmet verileceğini çok iyi kavramaktadır. DreamON çok özel gelinlikleriyle pazarda yer edinmiştir.
DreamON tipik şekilde ucuz rekabetçilerin ormanından kurtulmak isteyen ve genel becerilere sahip olan mağaza sahipleriyle beraber Türkiye ve yurtdışında pek çok yeni dağıtım merkezleri ve bir çok yeni franchise’lar oluşturmayı planlanmaktadır.
Franchise ve dağıtım merkezlerinde başarı; müşteri hizmet / satış yönetiminden, karmaşık bir işletmeyi yönetmenin operasyonel sürecine doğru ilerlemeyi kapsar. Son dönemde DreamON mümkün olan en iyi şekilde gelinlik piyasasının zorluklarına çözümler üretebilecek formatta tekrar yapılanmaya başlamıştır. Günümüzde pek çok şirket yoğun ekonomik baskılar altındadır.
Tekrar yapılanma ve büyük değişiklikler son derece yaygın şekilde gerçekleşmektedir, çünkü şirketler varlıklarını sürdürebilmek ve büyümek isteğindedir.
Bu değişiklikler herkes için yeni zorluklar ve talepler ortaya koymaktadır. Özgür ve Onur değişikliklerle nasıl adapte edileceğini çok iyi bilmektedirler. Dolayısıyla değişimden korkmak ve direnmek yerine, muhtemel değişikliklere karşı kendilerini hazırlamaktadırlar. Gerçek ekonomi ve iş senaryoları karşısında DreamON’un en iyi ne şekilde nasıl tepki vereceğine karar vermektedirler.
Klasik yapının yetersizliklerinin üstesinden gelme girişiminde bulunmak için uygulanacak yaklaşım, işlevsel şekilde departmanlara ayrılmaktır. İki merkez oluşturulmuştur. Finansal, lojistik, dağıtım ve idari merkez Gaziantep’te; bir diğer satış, pazarlama ve dağıtım merkezi Ankara’da yer almaktadır. Mağaza, dağıtım merkezleri ve Franchise ağı etkili, düzenli ve verimli şekilde büyümektedir. Sizde kendi franchise ve dağıtım merkezinizi açar açmaz kesinlikle kendinizi güçlü dostlar arasında bulacaksınız.
Şimdiye kadar Türkiye’de az sayıda DreamON dağıtım merkezi ve franchise’ı bulunmakta olup, bunlar DreamON’un yıllık gelirinin %20’sini temsil etmektedirler. Bir franchise şirketi ya da dağıtım merkezi açma isteğinde olan ve yolun başında olan girişimciler için bu iyi bir haberdir.
Bu yapının bir avantajı da son derece uzmanlaşmış personellerin çalışmasıdır. Bu merkezler ayrı şirketler gibi yapılanmış ve merkezlerin başında şirketin Başkan Yardımcıları fiilen bulunmaktadır. Organizasyonda çalışan Merkezler en yeni Bilişim Teknolojilerinden yararlanmaktadır.
Hızlı iletişime ve karar alımına imkan tanıyacak şekilde tasarlanmış yazılımlar ve bilgisayar ağları kullanılmaktadır. Daha da verimli olan özellik ise, kurum içi ağ kullanımıyla şirket bilgisinin tüm organizasyon çapında anında ulaşılabilir olmasıdır. Bu teknolojilerin hızlı yükselişi DreamON Merkezlerinin, dağıtım merkezlerinin ve müşterilerin birbirine fiziki olmaktan ziyade dijital olarak bağlanmasına imkan sağlamaktadır.
DreamON - Ankara
DreamON Anadolu showroom/ dağıtım merkezi Çankaya’da (Tunalı Hilmi Caddesi) bulunmaktadır. Burası Türkiye‘nin başkenti olan Ankara’nın merkezi başkent bölgesidir.
Çankaya şehrin merkezi olup aynı zamanda seçkin bir alışveriş bölgesi, şık bir işletme ve kültür merkezidir. Bölge çok sayıda müze, tiyatro, sinema, kültür dernekleri, kitap satıcıları, yayıncılar ve kütüphaneler ile Milli Kütüphaneyi kapsamaktadır.
Mahallelerde sokakların pek çoğu şairler, yazarlar ve düşünürlerin isimlerine sahiptir. Ankara’nın çoğu bilindik yüksek okulu ve çok sayıda üniversite binası bu bölgededir. Çankaya günün her saati alışveriş eden, gezinen veya çok sayıdaki kafe ve lokantalarda zaman geçiren insanlarla doludur. Tam anlamıyla DreamON modacılığın ürünlerini tanıtabileceği bir mekan konumundadır...
Eskiden adı Antep olan ve hala da gayri resmi olarak öyle anılan Gaziantep, Türkiye’nin güneydoğusundaki bir şehir olup dünyanın hala yaşanılan en eski yerlerinden birisidir. Sakin bir yerleşimken Türkiye’nin Güneydoğusunun ticaret dinamosu haline gelecek kadar büyüme göstermiştir.
Gaziantep’teki merkez ve dağıtım merkezi 2012 yılında inşa edilen 3.000 m2’lik yedi katlı bina ile Türkiye’deki en büyük gelinlik showroom’u aslında tüm Türkiye’deki gelinlik endüstrisinin parlak başarısıdır. Şehitkamil’in yeşil alanında bulunan Gaziantep Metropolit Merkez bölgesinde yer alan yeni merkez, DreamON’un yerel ve uluslararası işleri için yönetim, üretim pazarlama ve lojistik merkezi konumundadır. Merkezin coğrafi konumu DreamON’a Orta-Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarına açılmak için uygun konumu sağlamaktadır.